Как да подобрите зрението си?

10 съвета за по-добра грижа за очите

Очите ви са едно от най-важните сетива и като такива, те имат нужда от специални грижи.  Toва са нашите съвети за това как можете най-прилежно да се погрижите за зрението си.

Хранете се здравословно

С напредването на възрастта е възможно остротата на зрението ви да се влоши. Витамините А, С, Е и цинк обаче съдържат антиоксиданти, които могат да помогнат за предотвратяване на макулната дегенерация.

Можете да приемет тези важни хранителни вещества чрез разнообразни цветни зеленчуци и плодове като моркови, червени чушки, броколи, спанак, ягоди, сладък картоф, цитрусови плодове и др.

Рибата също е чудесна за очите ви. Студеноводните риби като скумрия, дива сьомга и треска са богати на Omega 3 мастна киселина, която укрепва клетъчните мембрани, включително и тези в очите ви.

Научните изследвания показват също, че добавката с лутеин помага на очите ни за естествено подобряване на зрението. Лутеинът е антиоксидант, който се среща естествено в плодовете и зеленчуците, като спанак, къдраво зеле и швейцарско сирене.

Приемайте хранителни добавки

Понякога хората с натоварен и динамичен начин на живот изпитват затруднения да управляват режима си на хранене. Все пак е важно да се уверите, че той ще съдържа  необходимите витамини, минерали и антиоксиданти, необходими за здрави очи. Ето тук идва мястото на ежедневните хранителни добавки като допълнение към добрата диета.

Хранителни добавки като Neovista съдържат витамин С, цинк, екстракт от боровинка, както и лутеин. Този състав гарантира здравословното поддържане на дневното и нощното зрение и намалянето на умората на очите.

 

Упражнения за очи

Очите ни са мускули и като такива те също изискват упражнения, за да поддържат добрата си форма. Когато усетите умора, упражненията за очи са чудесен начин за отпускане. Ето едно такова в няколко лесни стъпки:

– Поставeте пръста си на няколко сантиметра от окото си.
– Фокусирайте се върху пръста си.
–  Бавно отдалечете пръста от лицето ви, но задръжте фокуса.
–  Погледнете надалеч.
–  Отново върнете погледа си върху пръста си.
–  Бавно приближете пръста до окото.
–  Погледнете надалеч и фокусирайте върху нещо друго.
–  Повторете 3 пъти.
Важно е да помните, че трябва да усещате очите си спокойни и напрежението да остане извън главата и лицето ви.

Бъдете активни

Редовните упражнения са полезни за цялото ви тяло, включително за очите. Дори ежедневна бърза разходка би подобрила цялостния тонус на тялото. Доброто кръвообращение е полезно за малките кръвоносни съдове в очите, тъй като премахва вредните вещества.

Носете очилата

Ако имате очила и не ги носите, най-вероятно ще усещате натрапливо напрежение в очите. Това «явление» се появява, когато очите ви работят извънредно, за да четат или да фокусират. Най-честите симптоми на очно напрежение са хронично главоболие, двойно виждане, замъглено зрение и разбира се уморени очи. Честите срещи с офтамолог биха спомогнали да следите здравето на очите си.

Носете слънчеви очила

Слънчевите очила са много повече от аксесоар!  Всъщност носенето на слънчеви очила е една от най-важните стъпки, които можете да направите, когато става въпрос за грижа за очите ви. Те помагат да защитите очите си от увреждания и болести.

Слънчевите очила с 99 до 100 процента UVA и UVB радиация предлагат повече защита от слънцето.

Следвайте правилото 20-20-20

В днешно време ние сме постоянно заобиколени от екрани – дали ще бъде този на компютъра, този на телевизора или смартфона. Всички те могат да бъдат вредни за очите ви.  Ето още едно лесно упражнение-правило 20-20-20.

На  всеки 20 минути, спрете да се взирате в екрана и погледнете нещо на 20 метра за 20 секунди.

Избягвайте пушенето

За тютюнопушенето и вредите от него знаем много. Освен, че цялостно не е здравословно, то би могло да допринесе за крайно увреждане на очите ви. Практикувайки това опасно занимание, драстично увеличавате риска от развитие на катаракта и дори до възрастова макулна дегенерация. Известно е, че употребата на тютюн може да намали броя на антиоксидантите, които допринасят за здравите очи.

Поддържайте очите си чисти

Факт е, че очите ви са уязвими към микроби и инфекции. Заради това винаги мийте ръцете си, преди да докосвате очите си – неща, които дразнят очите ви, могат да повлияят и на качеството на зрението ви.

Редовно посещение при очен специалист

Повечето хора чакат до появата на проблем, за да посетят очен специалист, но понякога тогава е твърде късно. Всъщност ранното диагностициране на проблем, може да помогне за предотвратяването на развитието му. Повечето дефекти на зрението могат да бъдат коригирани по-лесно с ранно откриване.

Грижата за очите е точно толкова важна, колкото и всяка друга грижа, която полагаме. Не я пренебрегвайте!

Защо е важно да внимавате с ниското кръвно?
Кога е добре да се консултирате с лекар?