5 Начина да Стимулирате Имунитета си по Естествен Път

Immune Support

 

По време на глобална пандемия е важно да поддържаме силна имунна система. Тя не само спомага при борбата на тялото с инфекции, но и не ДОПУСКА да се разболеем.

Ето нашите топ съвети как да поддържаме силна имунна система по естествен начин:

  1. Здравословно хранене

Правилното хранене е ключов фактор за силен имунитет, както и за правилното функциониране на другите системи в организма.

Според проучване, проведено в университета Кеймбридж, хората, имащи здравословни хранителни навици, включващи редовен прием на доказали се полезни храни, имат значително по-добър имунен отговор в сравнение с хората, които не се хранят правилно.  Всъщност определени храни мога директно да стимулират системния имунен отговор срещу бактерии и вируси и да подпомогнат естествените защитни сили на организма. Към тези храни спадат плодовете, зеленчуците, ядките, семената, варивата и др. Повишеният прием на тези пълноценни храни ще ви предпази и ще спомогне да изградите естествен имунитет на организма.

И обратно, проучвания доказват, че мазните храни могат да увредят функцията на белите кръвни клетки. Също така диета, богата да мазнини, може да промени чревната микробиота и да възпрепятства естествения имунен отговор на организма.

Поддържането на здравословен индекс на телесна маса също има ползи за имунната система. Проучвания показват, че наднорменото тегло и свръх теглото предразполагат към заболявания като грип, пневмония и да… също и към инфекция с COVID-19! Ако сте с наднормено тегло, преминаването към диета, богата на растителни храни, може да има благоприятен ефект поради голямото съдържание на фибри. Храните, които са богати на фибри, дават усещане за ситост без прием на излишни калории – така спомагат за намаляване на индекса на телесна маса и стимулират имунитета. Приемът на подходящи хранителни добавки също има чудесни ползи за здрава имунна система.

  1. Добрата хидратация подобрява имунната система

Да, чували сте го много пъти и преди – пиенето на достатъчно количество вода всеки ден е важен фактор за здравето! Добрата хидратация е чудесен начин да се изхвърлят натрупаните токсини от тялото и да се подпомогне функцията на имунната система.

Когато токсините се натрупат в червата, полезните бактерии страдат и на тяхно място се развиват вредни микроорганизми. Всъщност проучвания доказват, че между 80 и 90% от всички заболявания са директно или индиректно свързани със състоянието на червата ни. Затова пиенето на достатъчно количество вода е от ключово значение за здравето на стомашно-чревния тракт и за благосъстоянието на организма.

 

 

  1. Адекватно количество сън

Доброто наспиване нощем не само ни кара да се чувстваме добре, но е и от голямо значение за благосъстоянието на организма. Тялото ни е създадено така, че функцията му да изисква регулярен сън и възстановяване.  Ако не се наспиваме имунната ни система отслабва. Липсата на сън е свързана и със сериозни здравословни проблеми, като например заболявания на сърдечно-съдовата система, болест на Алцхаймер и дори наднормено тегло!

Според данни на Фондацията за сън, хората имат потребност от между 7 до 9 часа сън на денонощие за поддържането на добро здраве!

  1. Стимулиране на имунитета с физическа активност

Добрата физическа активност е необходима за поддържане на здраво тяло и за стимулиране на естествените защитни сили на организма. Ако търсите безопасен начин да се предпазите от вирусите, то редовните тренировки може да са отговора за Вас.

Трябва обаче да бъдете внимателни, защото твърде интензивните тренировки могат да предизвикат бърнаут и да има негативни последици. Претоварването на тялото може да доведе до напрежение и да навреди на имунитета.

Така че следващият път, когато тренирате, опитайте се да сведете стреса до минимум и ако сте изморени, може би почивката е по-доброто решение за Вас.

  1. Поддържането на добра лична хигиена

Знаем, че го чувате постоянно, но личната хигиена е изключително важна за превенцията на вирусни инфекции. Добрата хигиена изисква регулярно къпане, миене на ръцете, миене на зъбите, носенето на чисти дрехи, както и поддържане на чиста околна среда и обкръжение.

Добрите и лошите бактерии са навсякъде около нас. Усилията ни трябва да са насочени в посока намаляване на лошите бактерии и едновременно с това запазване на добрите бактерии, които благоприятстват нашия организъм.

Лошите бактерии потискат имунитета и предизвикват усещане за отпадналост и умора.

Затова поддържането на добра лична хигиена и хигиена на околната среда предотвратява размножаването на вредните микроби и спомага растежа на добрите бактерии, които са необходими за нашето здраве!

Колко е важен холинът?
Как консултацията с лекар помага преди приема на хранителни добавки?